18+ značka

Povinné ručení u Kooperativy – přehled, kontakty, jak založit i zrušit

Příznivci magazínu o hazardních hrách vědí, co je to zodpovědné hraní. Stejná zodpovědnost může být příznivá i v silničním provozu a pojištění auta k ní patří. Jak vypadá povinné ručení u společnosti Kooperativa, co přináší zajímavého a jak řešit jeho výpověď?

Povinné ručení u Kooperativy

Kooperativa nabízí povinné ručení v několika variantách podle limitů a doplňkových služeb, přičemž vyšší pojistné krytí přináší i výrazně širší ochranu.

Klient si může připojistit čelní skla, střet se zvěří nebo úrazové pojištění a získat slevy při bezškodním průběhu nebo kombinaci s jinými produkty.

Výpověď smlouvy je možná z několika zákonných důvodů, přičemž pojišťovna nabízí přehledné formuláře a různé cesty komunikace.

Povinné ručení na silnicích

Povinné ručení, oficiálně označované jako pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, je zákonem daná povinnost každého majitele registrovaného motorového vozidla v České republice. Smyslem této pojistky by měla být ochrana třetí osoby před škodami, které mohou při provozu vozidla vzniknout. Povinné ručení tak cílí na škody na zdraví, majetku i na ušlém zisku, a žádný řidič jej nesmí ignorovat.

Na trhu působí celá řada poskytovatelů povinného ručení a mezi nejznámější patří pojišťovna Kooperativa, která nabízí komplexní produkty v oblasti autopojištění, včetně možnosti individuálního nastavení rozsahu služeb.

Nabídka pojištění u Kooperativy

Nabídka různých typů pojištění je u Kooperativy rozsáhlá. Zájemce si může zvolit životní, cestovní, majetkové, podnikatelské i další pojištění, ve větším měřítku zde lze najít i pojištění měst a obcí či pojištění průmyslu. Mezi nejčastěji požadovanými je pak pojištění vozidla.

Povinné ručení je jen jedním produktem pojišťovny.

Povinné ručení Kooperativa

Základní rozdělení autopojištění zahrnuje tři verze – povinné ručení, havarijní pojištění, anebo kombinované (obě dohromady).

Povinné ručení od Kooperativy je dostupné ve více variantách, které se liší výší pojistných limitů i nabídkou doplňkových služeb. Na základě toho je dostupné také v různých cenách. Orientační cena je primárně závislá zejména na:

  • typu vozidla, stáří vozidla
  • objemu a výkonu motoru
  • věku a místě bydliště majitele vozidla
  • předchozí době pojištění a škodní historii
  • zvoleném limitu pojištění

Podrobná tabulka nabídky povinného ručení u Kooperativy a konečná cena je pak založena na nabídce různých možných limitů. V nabídce lze najít pojistku od 50/50 až do 200/200 (v milionech Kč). Čím vyšší částka bude domluvena, tím vyšší balíček služeb bude zahrnovat.

Běžný a minimální „tarif“ 50/50 obsahuje vedle základního povinného ručení ještě Pojištění asistence (program ZÁKLAD), nezahrnuje však úrazové pojištění řidiče ani další služby. Naopak vysoké limity pojistného plnění (od 100/100 a výše) poskytují i to a kromě něj také pojištění nezaviněné nehody, a pokud je součástí smlouvy i havarijní pojištění, tak také Pojištění VÝMOL.

Pokud si klient smluví povinné ručení s limity minimálně 150/150 milionů Kč a zároveň havarijní pojištění s fixní spoluúčastí 5 000 Kč, pojišťovna mu zaručuje garanci neměnné ceny na první tři roky.

Kooperativa umožňuje uzavřít smlouvu plně online.

Připojištění k ručení u Kooperativy

Základní verze povinného ručení zahrnuje standardní krytí škod způsobených třetím osobám, nicméně klient má možnost rozšířit pojistku o další připojištění podle svých potřeb.

Běžně nabízená nabídka zahrnuje například:

  • pojištění čelního nebo všech skel
  • střet se zvěří
  • rozšířenou asistenci při nehodě nebo poruše
  • úrazové pojištění řidiče a spolucestujících
  • pojištění proti poškození způsobenému živly
  • náklady na náhradní vozidlo

Výhodou je možnost nastavit si rozsah krytí podle toho, jaké riziko klient očekává a jak často vozidlo používá. Cenu lze mírně ovlivnit sjednáním dalších smluv u stejného poskytovatele, anebo získat až 50% zvýhodnění při dlouhodobém ježdění bez nehod.

Kooperativa má na svých stránkách rovněž umístěný formulář, který by měl zájemci po zadání potřebných údajů (o vozidle i osobních) ukázat adekvátní nabídku ručení. Pokud má zájem o širší přehled nabídek napříč pojišťovnami, může řidič také vyzkoušet online srovnávače povinného ručení, které mu ukážou vedle sebe obecnější přehled a srovnání různých nabídek.

Pro sjednání ideální smlouvy je pak třeba vždy pečlivě číst pojistné podmínky, aby si klient zaplatil přesně to, co potřebuje.

Někdy běžné povinné ručení nestačí a klienti sahají po různých typech připojištění. Například proti krádeži.

Zrušení povinného ručení u Kooperativy – Jak na to?

Kooperativa umožňuje zrušení povinného ručení v několika situacích, které vycházejí ze zákona nebo smluvních podmínek. Nejčastější důvody ke zrušení je prodej vozidla, trvalé vyřazení vozidla z provozu, přechod k jiné pojišťovně či změna vlastníka.

Výpověď se podává v určitém období.

  • ke konci pojistného období

Výpověď musí být doručena nejpozději 6 týdnů před koncem pojistného období. Pokud dorazí později, pojištění je pak automaticky zrušeno ke konci následujícího pojistného období.

  • během prvních 2 měsíců od uzavření smlouvy

Hodí se například v případě, kdy klient zjistí, že mu pojištění nevyhovuje. Výpověď musí dorazit do konce uvedené lhůty a pojištění zaniká 8 dní poté. Klient však musí pamatovat na to, že při užívání vozidla je nezbytné povinné ručení mít sjednané a tedy musí uzavřít jinou smlouvu.

  • během 3 měsíců od oznámení pojistné události
  • do 1 měsíce od změny smluvních podmínek (navýšení pojistného)

Pojištění může také zaniknout zrušením ze strany pojišťovny, například po opakovaném neplacení poplatků. Pojišťovna umožnuje rovněž „pauzu“ v pojištění (v případě vyřazení vozidla z provozu), kdy lze předchozí smlouvu přerušit a po čase opět obnovit.

Celý proces zrušení povinného ručení u Kooperativy není složitý, pojišťovna navíc poskytuje přímo formulář určený k vyplnění a zaslání. Výpověď totiž musí být zaslána písemně poštou nebo prostřednictvím e-mailu. Lze ji samozřejmě podat i na pobočce pojišťovny.

Jak řešit změny nebo dotazy?

Pro komunikaci s klienty nabízí Kooperativa více kanálů. Zákazníci se mohou na pojišťovnu obracet osobně, telefonicky, e-mailem nebo psaným dopisem, skrze datovou schránku a také online prostřednictvím klientské zóny, kde lze spravovat pojistné smlouvy, zobrazit historii plateb nebo aktualizovat kontaktní údaje.

Přesný kontakt na Kooperativu pak lze zjistit na jejich stránkách nebo na webech, které se specializují na porovnávání a recenzování poskytovatelů pojištění.

Nejlepší online sázení a casina

18+ značka

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost.

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo nesdílel svým názorem. Buďte první!

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost. Platí zákaz účasti osob mladších 18 let na hazardní hře.

© 2025 Mecenas.cz

Nakódoval Leoš Lang